Tanulmányok szerint a raktári komissiózás a raktár munkaerőköltségének körülbelül 50%-át teszi ki. Egy hivatalos jelentés szerint ez a szám akár 63% is lehet. Az e-kereskedelem térnyerésével egyre fontosabbá vált a legjobb komissiózási módszer kiválasztása. Miért? Mert míg más műveletek a raktárban automatizálhatók, a komissiózás nagyrészt kézi úton történik.
A technológiát be lehet hozni a válogatók segítségére, de ez a technológia nem helyettesítheti őket. Hogyan segíthet tehát alkalmazottainak a legjobb teljesítményben, a költségek csökkentésében és a termelékenység növelésében?
A komissiózás közvetlenül befolyásolja a raktárműveleteket, és közvetetten hatással van a vállalkozás egyéb területeire is. A dolgozók sebessége nyomon tarthatja raktárát a rendelések teljesítéséhez, vagy megzavarhatja az ütemezést.
A komissiózási folyamat célja a megrendelések teljesítése. Azonban van néhány közös belső cél, amelyre a legtöbb raktárvezető törekszik. Ezek a célok biztosítják, hogy alkalmazottai produktívak, hatékonyak és egészségesek legyenek. Ezenkívül optimalizálják is a folyamatot. Mindezek a célok egy hatékonyabb és jövedelmezőbb raktár nagyobb célját szolgálják.
Amikor az üzlet virágzik, rövid távú megoldás a több munkaerő hozzáadása. A vásárlói igények növekedésével a hatékony működés létfontosságú a jól működő raktárhoz. A szűk keresztmetszetek elkerülése, a pontos rendelések biztosítása és a vevők szállítási időkkel kapcsolatos elvárásainak követése egyszerűbb, ha megfelelő taktikát alkalmaz.