Nagyon furcsa és elgondolkodtató, hogy a magyarok nagy része nincs tisztába a keresőoptimalizálással, fogalma sincs, hogy létezik ilyen, persze most nem is teljesen az átlagemberről beszélek, hanem inkább azokról a cégekről, vállalkozókról, akiknek saját weboldaluk van, ugyanis Magyarországon sajnálatos módon az utóbbiak sincsenek teljesen képben, pedig célszerű lenne szakirányú célszemélyt felkérni számítógépes felületük keresőkben való előbbre juttatásához, vállalkozásaik sikeréhez.
A mai korban, a számítógépek, internet, fejlett technika világába, ahol az ilyen jellegű tudás, felismerés rohamos idő alatt megduplázódik érdemes utánanézni az új technológiáknak, fejlesztéseknek, ezek nélkül lassan lehetetlen érvényesülni.
Picit tekintsünk előre. Ha a fiatal felnövekvő generációt nézzük, szembetűnő, hogy elődeikhez képest sokkal fogékonyabbak az internet világára, sőt jobban is boldogulnak e téren. Mosolygunk azon, amikor óvodáskorú gyermeknél okostelefon szakszerű kezelését látjuk, néha a szülő kérdezi meg iskolás gyerekét, hogy kell egy alkalmazást használni, mit jelent az adott fogalom.
Kíváncsi lennék egy kutatás eredményére különböző korosztályoknál, ahol azt vizsgálták, mennyire vannak tisztába a keresőoptimalizálás fogalmával, mibenlétével, egyáltalán hallottak-e róla, persze nem most, csupán néhány év múlva.
Weboldal tulajdonosként nagyon körültekintőnek, okosnak és józannak kell lenni, mert nagy a verseny, a multik jobb esetben elnyomják, rosszabb esetben lenyelik a „kis halakat”, de szerencsére még vannak jó és megbízható emberek, vannak hiteles, leinformálható, becsületes keresőoptimalizálásra szakosodott cégek.
Azt szokták mondani, aki keres, talál, aki nagyon akar valamit és dolgozik érte, meglesz, aki soha nem adja fel, az előbb-utóbb sikerre viszi. Tehát, fel a fejjel.